onsdag, juni 21, 2006

Bekännelse...

Känns som om man inte vill skriva om fotbollen för det tror jag att alla andra i hela sverige gör idag, anyway.... gött mos! SKÖNT..... oh shit, spännande. Somnade med ett leende på läpparna! :) Kan fortsätta ha mitt snygga SVERIGE linne en match till!

Jag har konstaterat (tänk att det nästan tog 34 år)....... att jag är en obotlig tidsoptimist! Jag har alltid märkt att det sällan blir som jag planerat, tidsmässigt..... Jag som alltid trott att jag hinner så mycket. Nu har jag ändå börjat märka att det blir många saker jag lixom får skita i!

Ex. Skulle sminka och göra uppsättning på en väninna som skulle gifta sig. Kände att 2 timmar var mer än nog. 13.00 skulle bussen till bröllopet gå... varför vi startade kl 09.00. Vi blev klara kl 12.00!!!!!!! Allt slutade med att jag fick strunta i o klistra fast lösnaglarna och locka håret, inte världens undergång men planen gick i vanlig ordning åt skogen!

Ett otal gånger, då jag lovat mamma skjuts in till stan (dom bor på landet), har det slutat med att finska arga mamma varit galen för att jag är sen! Vilket resulterar i att jag fått köra ruggigt fort.... så med tanke på alla förseningar är det ett under att jag har körkortet kvar! Jag kör väldigt sällan lagligt...tyvärr! Men, jag tycker själv att jag kör bra o tror jag skulle kommit långt om jag satsat på motorbranschen....räcker kanske inte med 1 års folkrace!

När jag ska till jobbet kliver jag upp 1 1/2 timme innan jag börjar. Det tycker jag e att "HA GOD TID PÅ SIG". Jag har 5 minuter till jobbet... VARJE DAG får jag kasta på sminket, riva hela garderoben för att jag inte vet vad jag ska ha på mig, riva barnens garderob för att hitta kläder till dom, packa gympaväskor med det jag hittar, svära högt för att jag "E SÅ KASS" för att avsluta det hela med ett formel 1 lopp till jobbet!

Vad det än handlar om där det ska passas en tid..... är det väldigt sällan jag kommer i tid. När jag väl gör det blir folk förvånade! Ingen bra egenskap detta..... :(

Känner ändå att jag borde få cred för att jag försöker.... jag planerar, och har börjat lägga typ ett tidsschema för hur lång tid varje grej bör ta.... Ska säga att jag blivit bättre men än långt ifrån bra!

Beundrar människor som alltid tvättar och städar på torsdagar, betalar varje räkning i tid, alltid har pengar kvar i slutet på månaden, har en buffert på 50 000:- ifall något skulle hända, lyckas utföra sin utlandsresa och fjällenresa som planerat varje år, åker på vårshopping/höstshopping....

TROTS detta känner jag mig ändå lycklig! Vet inte om jag skulle vara lyckligare om jag blev "en bättre människa".....missförstå mig rätt! Eller är det trist med sån ordning...jag vet inte!

Det enda jag numera vet är att jag är tidsoptimist och att jag aldrig haft ordning på tvättdagar!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det låter som du tillhör Östermans *S*

Dvs oss..Vi är alltid hopplöst sent ute även om vi har goda intentioner men tror stenhårt på det gamla talesättet : fint folk kommer alltid sent :)

niinis sa...

Haha...den har jag kört till leda ;)