torsdag, april 26, 2007

Tittut......

Åh vad jag saknar er bloggisar.... o kan ju fan knappt sitta vid datorn förrän jag är helt avdomnad i armarna....min nacke är nog....hur ska jag säga...LITE SPÄND!!!

Ja hur har jag det då....

Jag gick på svågerns releasefest o blev BRA på örat....var ju inte riktigt planen men INGET är planen nuförtiden, allt bara blir ju! O att jag var lättpåverkad var ju ingen underdrift....va jäkligt skönt just då! Alla symtom bara släpper (i o med att alla spänningar släpper) o så får man bara va Nina ett tag. MEN....någon alkoholist har jag ju heller inte tänkt bli!! Så det är bara o bita i det sura äpplet dagen efter o fröjdas över att man fick ha lite skoj o vara avslppnad för en stund!

För övrigt så är det väldans upp o ner...nu har jag inte sovit ordentligt på några nätter....faktiskt inget vissa utav dom! Har ett stresspåslag o kan liksom inte komma till ro....va hos läkarn igår o fick insomningstabletter utskrivna! Är fortsatt sjukskriven i 2 veckor till.....

Han pratar väldigt mycket om medicinering till mig.... ni vet såna förbjudna lyckopiller! O jag VÄGRAR!!! Jag är så jäkla principfast så de är skrämmande...hittills har jag fattat att jag är principfast så länge jag inte har någon egen erfarenhet! Grejen är den att jag nu FATTAT varför det blev såhär! O det är att allt började med ruskiga spänningar efter ett hårt liv (hänt lite för mycket i livet som inte bearbetats) och ett stillasittande arbete där jag har axlarna vid öronen. Eftersom jag är hypokondrisk av mig så trodde ju jag då att detta berodde på dödliga sjukdomar vilket gjorde saken ännu värre....ångesten komt som ett brev på posten efter väldigt långvarig oro natt som dag!! Men.....medicinering känns som läkning av toppen av isberget! Ändå så tror jag att jag kan bli bra på NATURLIG väg, ska t ex till en kinesiolog idag, få se vad han kan hjälpa mnig med?! Ska dock erkänna att jag har medicinering i tankarna...ifall detta inte vänder, jag känner att jag fortfarande vill vara en bra mamma o orka med mina barn, känner att jag fortfarande vill kunna le åt att det e vår och att sommaren är på väg, jag vill kunna åka o fara som jag alltid har gjort utan o vara orolig för hur jag kommer må av det, att kunna se pram emot saker med glädje o inte likgiltighet...det är ju INTE JAG liksom! Har läst mycket om medicinen har har erbjudit och den verkar verkligen vara bra! Vet att många är emot det (precis som jag själv, men jag tycker inte man ska säga nåt förräna man genomlidit sånt här själv!!)
Men..... det är som det är..... jag ska finurla o försöka hitta mina egna sätt att bli bra!

Mina sätt just nu:

Ute på mina dagliga promenader, o det är sååååå skönt! Gubben är med oxå....o han har redan gått ner 4 KILO!!! Det syns tydligt på magen på han.... tänk att den här skiten kanske förde nåt gott med sig! :)

Njuter av låååånga promenader för mig själv!

Jag kan sitta ute långa stunder o bara njuta av vädret....ärligt talat vet jag inte om jag typ gjort det nångång i mitt liv!!

Jag vilar mycket....

Gör inget jag inte vill göra!!!

Ska till sjukgymnast som ska hjälpa mig med min spända nacke!

Besöka kinesiolog idag o få ev. akupunktur för spänningar o stress!!

Sovandet skulle kunna vara bättre.....ikväll ska jag för första gången testa insomningstablett, jag behöver sova...o jag vet det för att det skyndar läkandet!

Så...det var väl ingen dåligt lista va?

Pust....nu aska jag ut o promenera efter 3 hela timmars sömn inatt...... ZOMBIE....jag?? :)

Puss o kramar på er, ska gå in o läsa era bloggar i eftermiddag! O hörrni, tack för att ni inte glömmer mig?!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad skönt att höra att du gör framsteg,att kunna sitta ner o njuta som du säger,hur ofta tillåter man sig det?

Alltid när man sitter så har hjärnan börjat förbereda för dammsugning middagplaner m.m ju!

Hoppas verkligen du kan slå av på takten lite till och slippa känna stress.

Fortsätt ta hand om dig gumman.
//Kramar

Anonym sa...

Dina tankar och åsikter är så sunda att jag blir alldeles imponerad!!! Du kommer att ta dig igenom allt det här och stå stark efter denna erfarenhet.

Medicin eller inte, det säger jag inget om. Jag är dock som du och äter inte medicin om jag inte blir halvt tvingad, men är det en utväg till att må bra, så är det värt att prova.

Det vore skoj att ses i morgon,
men det låter som att du behöver vila, men skulle det bli nåt av det vi löst pratade om i lördags så vore det ju kul :o))

Massa kramar!
Ulrica

Anonym sa...

Klart vi inte glömmer dig, gumman.

Kul att du fick till ett inlägg, har undrat hur du mår och jag har tänkt på dig massor.

Skönt med långa ensamma promenader, det rensar ur huvudet en hel del.

Ha en jättetrevlig helg och ta vara på dig och din familj. Kram Mallis

Anonym sa...

Glömmer aldrig bort dig!!!! Aldrig!
Så himla kul att höra från dig igen. Min fina Niinis.

Bra att du blev vidare sjukskriven. Det behöver du och din kropp.

Ta det lugnt och njut av våren, gumman.

Massa kramar.

Anonym sa...

Test...

Unknown sa...

Å gumman..klart vi inte glömmer dej...

Saknar och tänker massor på dej...

Jag förstår att du är tveksam till medicinering..Hoppas att akupunktur hjälper..

Pösss

Anonym sa...

Klart vi inte glömmer dig :)

Kram!