måndag, april 02, 2007

1: april skämtet!

Jag är på jobbet igen... hmm.... känner mig lite lite lite lite lite starkare... ska väl ta ett snack me farsan! Om inte annat ska jag till läkarn på tisdag nästa vecka...o däremellan har vi påsk! Tjohooo...

Helgen har vart underbar faktiskt....fredags var det kalas hos barnensw kusin med lite paj o vin för oss vuxna, jo jag tackar jag....martin o cissi gick o vann let´s dance oxå!! GLAD...det var han värd! Ambitiösare dansare får man väl leta efter.....

Lördag så blev det svärisarnas trädgård, kolla grannarnas minigrisar.... o allmänt mys med badminton o njuta av vårsolen som värmde så grymt skönt!
Därefter blev de BAUHAUS, jag har börjat ögonshoppat nu! Mycket föll på sin plats i helgen... nu läser vi inredningstidningar för glatta livet! Fy farao va kul det här känns....det här med att få planera sitt hus är underbart!

Sen var vi till nåt riktigt häftigt.... BUSBORGEN i västerås, asså vilket bra påhitt! En JÄTTElokal med massor me roliga lekgrejer för barnen! Hoppborgar, hoppborgar med värsta kanan, skjutmojänger, rutschkanor.... kan itne ens komma på allt som fanns! Bredvid finns ett fik, där satt jag o maken o läste inredningstidningar o drack kaffe o käka vaniljdonuts!
Ungarna lajja i över 2 timmar.... ni som har ungar måste följa me mig dit nångång! HÄFTIGT som tusan o ungarna va tvärnöjda!!

DEN STORA NYHETEN DÅ!!! I fredags åkte jag o köpte dom...... överraskade ungarna så dom höll på o smälla av! 2 dvärghamstrar med bur, springhjul, mat, spån o allt....ställde den på köksbordet o när ungarna kom hem från skolan så fick jag minsann se små tårar i ögonvrårna! Hihiii...SÅÅÅÅ ÖVERLYCKLIGA!!
Den minen var obetalbar....älskar o se dessa små liv såå lyckliga!

Dock så förbyttes minen till en gråtande min när deras mamma hade smaken att vara lite vrå igår när det va första april! Bad dom komma ner o berättade sen att hamstrar inte går att flytta på, så att när vi flyttar till huset så måste vi göra oss av med dem! Thedde tappa hakan o fick tårar i ögonen, rusa upp till datan o skrek att det minsann inte var något roligt första aprilskämt! Elliot stod alldels blek i trappen o rusa upp på sitt rum o grät floder!!

De var faktiskt inte meningen att det skulle smälla så högt det där första aprilskämtet, fixk skämmas lite efteråt! Nåja....

Nu ska jag försöka jobba lite! PUSS & KRAM

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt det har varit i helgen..Vackert vääääder..Livsandarna börjar återvända..

Busborgen låter skitkul..vi följer gärna med nån gång :)


Nääää hahahaha lurade du dom så? Vad elakt...

Kram

Anonym sa...

Jag gillar inte att bli lurad och pojkvännen försökte lura i mig att hantverkaren messat upp taket. Dock gick jag inte på det för det lät så löjligt. Bra försök i alla fall!

Vad kul med lite djur i bur, härligt att ungarna blev så glada. Har de lite att pyssla med på påsklovet. Hoppas det underbara vädret håller i sig så ni kan njuta hela påskhelgen oxå.

Hoppas det vänder för dig nu och att alla läkarbesök går bra. Kramiz från mig

Anonym sa...

Hej hopp! Låter som en mycket bra helg där allas intressen kom till godo :)

Egna små husdjur det smäller högt,dom hamstrarna kommer nog gullas ihjäl ;)

Här lurades jag oxå att grannarna grävde hål för en utomhuspool och jag for upp som en skållad råtta,till saken hör att dom väsnas redan tillräckligt i området så en pool e lixom inte välkommen ;)

//Kramen

Anonym sa...

Regel nr 1 :
Använd ALDRIG husdjuren att lura barnen med.. det går aldrig hem :)))

Grattis busarna till de nya små gosepluttarna.. hoppas de går att gosa ordentligt med!

Vill ni ha sällskap till Busborgen så hör gärna av er i så fall.. det låter skitkul.. men får man själv inte leka???

Hoppas du tar det lugnt nu och låter kroppen komma tillbaka till livet.

Kram Ulrica

Anonym sa...

*asg* nääää, det aprilskämtet var ju rått ju *s*

Anonym sa...

Förlåt, jag kan inte låta bli att skratta...Stackars barn... Du kommer att få höra det om 5 år, hur hemsk du var. :)

mumrik sa...

Hehe...skitkul ju... :)) Själv så lurade jag ingen...men barnen försökte luras hela dagen...

Anonym sa...

Ha ha ha, vilket elakt skämt. Heja Ninis...

Anonym sa...

Glad påsk gumman

Hoppas du inte har träffat väggen
*saknar dej*

Nu drar jag till öland imorgon bitti och kommer hem på typ söndag så det blir inget bloggat på ett tag

KRAAAAAAM till dej och familjen

/Cian