onsdag, april 04, 2007

Snart ere påsk!



Onsdag..... onsdag är ju egentligen torsdag den här veckan! Eftersom vi är lediga på fredag...o måndag...fy fan så skönt!! GÖTT....





På fredag har mannen fixat hotellnatt i den stora staden till oss.... det blir shopping på dagen, Cian... eru i stan nåt o hinner ta en kaffe så eru Welcome! Middag på kvällen o så hälsar vi på kompisar som har inflyttningsfest.....o för att inte förglömma den underbara frukosten på morgonen!!





Lördag så är det fest hos ett par andra kompisar.....





Söndag har jag tänkt att vi ska ha påskmiddag för våra föräldrar...





Sådärja...hela helgen e tvärfull! O jag som borde ta det lugnt.... hotellet kommer bli lugnt, festen på lördagen ska oxå bli lugn, vill bara gå o träffa lite vänner...söndagen...ja, äta behöver man ju ändå! Så det blir nog inte så blodigt ändå...





Annars så knallar det på i den vanliga takten, va hos en sjukgymnast igår som konstaterade att jag helt klart led av utamattnings symtom...kändes skönt att nån som kan sin sak sa det till mig! Hon kontaktar i sin tur nu min husläkare...sen får vi se vad som händer.....


Jag jobbar i alla fall fortfarande, försöker o ta det lite coolt....



Här är en bild från min mobil på ungefär hur de ser ut....

Hamstrarna mår bra... dom sover väldigt mycket.... i alla fall på dagarna, o så springs det i hjulet på nätterna. O det hjulet gnisslar fast vi har oljat o fixat... Jag har läst att hamstrar i frihet kan springa flera kilometer per natt så då kan ni tänka er hur mycket det faktiskt låter!! Man måste ha stängda dörrar så man inte blir så störd!

Barnen som är hos sin pappa denna veckan längtar massor..igår fick dom komma o hälsa på för att klappa om sina små hjärtan!

Jag klappar om oxå.... när jag får tag på dom, snabba jäklar det där....



Ahapp.... då vare ba o ta tag i jobbe då....



PUSS

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas allt ni ska göra blir jätteskönt, lugnt men superskoj!!
Kan du be Tony att skicka lite sån påhittighet till Micke?!?!.. fixa hotellövernattning så där... hmmm.. *avis*.

Skönt att du fick prata med en sjukgymnast och att de tar tag i dig nu!

KRAM Ulrica

Anonym sa...

Ja precis..varför hittar aldrig min djefla man på nåt sånt kul??

ha det as-kalas...

Nästa lördag ska vi träffa Malliz...

*guu jag kör det där som nåt mantra hör jag *S* hahaha läskigt..

KRAAAAAM

/Cian

Anonym sa...

Är du säker på att hamstrar är rätt djur om man är uttröttad? En sköldpadda hade nog varit lämpligare :)

niinis sa...

Úlrica: Japp...ska säga till gubben på stört.... :)

Ja, jätteskönt...hon irngde till mig idag, läkartid på tisdag..sen får vi se om det blir sjukskrivning ett tag!

Cian: Ja just ja...hääärlgit me Malliz!!

Du kan väl prata högt bredvid din gubbe när vi pratar om hur min gubbe boka hotell o grejer, du vet "pika" :) Hur blev det me ditt nr tro??

Chris: O så du då.... haha! Så farligt är det inte me dom, klarar sig bra på egen hand som tur är....

Anonym sa...

Du har fått det på Mail ;)

Pöss

/Cian

niinis sa...

Hmm... jahaaa...vilken mail då? Hotmailen försåts...sorry!

Anonym sa...

Låter som en härlig påsk, bara massa kalas.

Vi ska på bröllopsmiddag i morgon, det är mitt enda kalas denna påsk. Det ska bli skitkul.

Annars ska jag väl dra i mig ett kilo lösgodis och några ägg.

Glöm inte nästa lördag!! Kan det passa runt lunch?

Kram Malliz

Anonym sa...

Hade en chilensk ökenråtta som kutade mil efter mil nattetid *gnissel gnissel*
Älskade denna lilla mus så när hjulet tystnat så grät vi floder :(

ja just det! tat lugnt va det,i mina öron låter det som flänga hit o dit :/
Ajabaja,du ska bara ligga i hotellsängen o smaska påskägg och annat gott,vila på makena arm och pysslas om,det e vad vila handlar om :)

/Påskpussar och en handbroms att dra i ;)

Anonym sa...

Ååååå låter som om din påsk blir hur trevlig som helst. Det förtjänar du baby!!

Själv bidde det ingen Sälen (vi skulle egentligen vara på väg nu) utan det blir till att vårda magsjuka och febriga barn istället.

DET FITTSUUUUUUUGER. Ursäkta franskan men jag är jävligt lack.

Hamstrar? Guuuu' va' jag har missat massor känner jag.

Puss gumman. Miss you.